دسته‌بندی نشده

همه نکاتی که لازم است از لوله و اتصالات تک لایه بدانیم

آشنایی با لوله و اتصالات تک لایه

لوله و اتصالات تک لایه از جمله لوله‌های پلیمری محسوب می‌شوند که با نام پروپیلن یا تک لایه نیز شناخته شده‌اند و در ساختمان‌سازی و صنایع مختلف به منظور انتقال آب بسیار کاربرد دارند.

لوله تک لایه در رنگ‌های سفید و سبز تولید می‌شود و رنگ‌های سبز و سفید آنها به قدری برای مصرف‌کنندگان این حوزه مورد پسند بوده که در بازار به اسم لوله‌های تک لایه سفید (لوله سفید) یا لوله‌های تک لایه سبز (لوله سبز) خرید و فروش می‌شوند. جنش لوله‌های تک لایه از پلیمر PP (پلی پروپیلن)، پلیمر PPRC (پلی پروپیلن راندوم تایپ C) و پلیمر PEX (پکس) است.

 

چرا بهتر است از لوله و اتصالات تک لایه استفاده کنید؟

لوله و اتصالات تک لایه به دلیل جنس و مزایای آن مورد توجه مصرف‌کنندگان زیادی قرار گرفته به صورتی که جایگزین لوله‌های فلزی شده است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این لوله و اتصالات علاوه بر ویژگی‌های مثبت، معایبی نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • از جمله مزایای لوله و اتصالات تک لایه مقاومت در برابر فشار و حرارت است که این ویژگی باعث شده تا جایگزین واقعی لوله‌های دیگر اعم از گالوانیزه، فولادی و مسی بشود.
  • بسیار راحت و سریع نصب می‌شود و در به‌کارگیری آن احتیاجی به نوار پرایمر، چسب، خمیر و کنف ندارید و دارای عایق صدا است به صورتی که صدای ناشی از ارتعاشات در آن وجود ندارد.
  • اگر از لوله و اتصالات تک لایه، به خوبی نگهداری شوند، طول عمر بالای ۵۰ سال دارند.
  • این محصولات بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر هستند و به دلیل عدم عبور نور و هوا از آنها امکان رسوب‌گیری و رشد میکروارگانیسم‌ها وجود ندارد و کاملاً بهداشتی و برای مصرف آب سرد و گرم مناسب است.
  • در مقایسه با سایر لوله‌ها قیمت لوله و اتصالات مناسب‌تری دارند.
  • دارای ظاهری زیبا و شفاف است که از آنها می‌توان به صورت رو کار نیز استفاده کرد.
  • با استفاده از لوله و اتصالات تک لایه به دلیل پایین بودن هدایت گرمایی، در مصرف انرژی سیستم‌های گرمایشی صرفه‌جویی می‌شود.
  • در برابر مواد شیمیایی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی مقاومت خوبی دارند و با محیط‌‌ زیست سازگار است.
  • به دلیل پلیمر به کار رفته در این لوله‌ها در مقایسه با سایر پلیمرها واکنش بهتری در مقابل فشار، دما، خورندگی، انحلال و غیره از خود نشان می‌دهند و برای آب سرد و گرم مناسب هستند.
  • به دلیل انعطاف پذیری بالا، شکنندگی در لوله و اتصالات تک لایه به حداقل رسیده و برای مناطق زلزله خیز مناسب است.
  • در مقابل پوسیدگی و خوردگی در برابر اسیدها و بازها مقاومت بالایی دارد.
  • در هنگام نصب ضایعات کمی دارد که از جمله محاسن لوله تک لایه محسوب می‌شود.
  • قابلیت استفاده در بازه دمایی ۲۱- تا ۹۵+ درجه سانتی‌گراد را دارد.

🔴مشاهده ” قیمت زانو بوشن فلزی زوج تک لایه ” در همساز724🔴

 

خرید لوله و اتصالات تک لایه

انواع لوله و اتصالات تک لایه

معایب لوله‌ و اتصالات تک لایه

◊ به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار کم لوله‌های تک لایه مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربات سنگین ندارند و به راحتی شکسته می‌شوند.

◊ این لوله‌ها انبساط طولی بالایی در شرایط دمایی مختلف دارند که به مرور زمان سبب نازک شدن جداره لوله و کاهش مقاومت آن می‌شوند.

◊ لوله تک لایه بر اثر گرما منبسط شده و تغییر شکل می‌دهد و بهتر است از آن‌ها برای لوله‌کشی آب گرم در زیر کار استفاده نشود.

دیگر مقالات: تفاوت لوله تک لایه و پنج لایه

در چه زمینه‌هایی می‌توان از لوله و اتصالات تک لایه استفاده کرد؟

  • لوله و اتصالات تک لایه در صنعت تأسیسات لوله‌کشی ساختمان و صنایع گوناگون که خوردگی فلزات در محیط‌های مرطوب اسیدی و نشت پذیر است، کاربرد فراوانی دارد.
  • در صنایع مختلفی برای انتقال اسیدها، گازها و فاضلاب‌های خورنده، نفت خام، فاضلاب، گاز طبیعی و سیستم‌های آب سرد و گرم از این لوله و اتصالات استفاده می‌کنند.
  • برای انشعاب آب شهری و روستایی، آبیاری کشاورزی، لوله‌کشی آب زیرزمینی، تأسیسات هوای فشرده، آبیاری تحت فشار، انتقال آب در صنعت سدسازی کاربرد دارد.

 

آشنایی با کاربرد لوله و اتصالات تک لایه

کاربرد لوله و اتصالات تک لایه

🔴مشاهده لیست قیمت مهره ماسوره بوشن فلزی تک لایه 🔴

نحوه کنترل کیفیت لوله و اتصالات تک لایه

شرکت‌های تولید کننده لوله و اتصالات تک لایه جهت تولیدات محصولات از استانداردهای جهانی پیروی می‌کنند تا محصول تولید شده با کیفیت بالا را به دست مصرف‌کنندگان برسانند. مهم‌ترین تست‌ها و آزمایش‌های به کار گرفته شده را در ادامه توضیح می‌دهیم.

  1. تست کنترل کیفی ظاهر محصولات: جهت کنترل کیفی ظاهر به بررسی نبود هیچ‌گونه نقص محصولات مانند، شکستگی، ترک خوردگی، عبور نور و… می‌پردازند.
  2. تست فشار هیدرواستاتیک: لوله‌های تک لایه به دلیل قرارگیری در فشار و حرارت مداوم به تدریج دچار پوسیدگی می‌شوند به خاطر همین برای محاسبه عمر این محصولات از ضریبی به نام هوب (این ضریب رابطه بین، زمان و تنش وارده به جداره لوله و دمای درونی لوله PP را محاسبه می‌کند) استفاده می‌کنند.
  3. تست برگشت حرارت: برای ارزیابی میزان مقاومت در برابر حرارت، بخشی از لوله در دمایی بالای 120 درجه سانتیگراد قرار می‌دهند و پس از 2 ساعت به دمای اولیه برگشت داده می‌شود و پس از آن میزان تغییرات طولی آن محاسبه می‌گردد.
  4. تست ضربه: برای سنجش مقاومت ضربه، 10 مرتبه در شرایط دمایی مختلف به لوله ضربه وارد می‌کنند که مجاز به شکستگی در یکی از این موارد را دارد.

 

انواع لوله و اتصالات تک لایه پلیمری

لوله و اتصالات تک لایه در انواع مختلف و برای اهداف مختلفی تولید می‌شوند که به مهم‌ترین آنها شاره می‌کنیم.

 

آشنایی با انواع اتصالات تک لایه

انواع اتصالات تک لایه

نکات مهم در هنگام نصب و اجرای لوله‌های تک لایه

در هنگام نصب لوله و اتصالات تک لایه باید یک شری نکات مهم را رعایت کنید که عبارت‌اند از:

♦ متناسب با سایز و نوع اتصالات باید دمای دستگاه جوش و میزان قرارگیری لوله و اتصالات روی دستگاه را تنظیم نمایید تا مدت زمان و دمای جوش بیشتر یا کمتر از حد مجاز نباشد.

♦ برای مشخص کردن هرگونه عیب و نقص احتمالی در سیستم لوله‌کشی حتماً سیستم لوله‌کشی مطابق دستورالعمل ارائه شده تست شود.

♦ در هنگام جوش لوله و اتصالات را تمیز نمایید؛ زیرا عمل جوش دادن با لوله و اتصالات خاکی و آلوده به مواد چرب انجام نشود.

♦ مواظب باشید بلافاصله بعد از سرد شدن اتصال یا لوله، فشار به لوله و اتصال وارد نشود.

♦ در حین عمل جوش دادن باید لوله و اتصال را به صورت افقی نگه دارید و آن‌ها را نچرخانید.

♦ به هیچ عنوان لوله را تحت حرارت مستقیم شعله قرار ندهید، زیرا این عمل قابل کنترل نبوده و به لوله آسیب جدی می‌کند.

♦ در هنگام نصب از بست‌ها در فاصله‌های مشخص و معین استفاده گردد.

♦ جهت برش لوله‌ها، استفاده از اره یا ابزار دیگری توصیه نمی‌شود؛ بلکه باید از ابزار مخصوص (قیچی لوله بر) استفاده شود.

♦ قبل از شروع نصب، هیچ‌گونه آزمون غیر استاندارد روی لوله‌ها صورت نگیرد، از جمله ضربه شلاقی یا پرتاب کردن لوله. زیرا این عمل موجب صدمه جدی به لوله‌ها می‌شود.

♦ هنگام استفاده از لوله و اتصالات در روکار برای جلوگیری از یخ‌زدگی و تابش نور خورشید حتماً از عایق‌های مناسب (پشم شیشه، فوم و …) استفاده شود.

♦ در نصب توکار برای جلوگیری از یخ‌زدگی باید عمق یخ‌بندان در نظر گرفته شود و از عایق مناسب (فوم، پوکه و …) استفاده شود.

♦ با توجه به احتمال آسیب دیدن لوله‌ها هنگام حمل و انبار کردن نامناسب (مانند شکستگی، ترک، آلودگی سطحی و …) لوله و اتصالات قبل از نصب کنترل شود و از بکار بردن لوله و اتصالات معیوب خودداری شود.

قیمت لوله و اتصالات تک لایه

قیمت لوله و اتصالات تک لایه بر اساس برند معتبر، کارخانه سازنده، ابعاد و سایزبندی متغیر است. عوامل دیگری از جمله خدمات پس از فروش، گارانتی و ضمانت، قیمت نوع مواد اولیه بر لیست قیمت مؤثر هستند.

در صورت نیاز به مشاوره تخصصی در مورد لیست قیمت لوله و اتصالات تک لایه، کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت سفارش خرید؛ می‌توانید با شماره 02191306362 بخش مشاوره و فروش سایت همساز 724 تماس حاصل فرمایید.

به شما توصیه می‌کنیم جهت خریداری محصولات مورد نیاز خود حتماً از طریق شرکت و سایت معتبری که خدمات تضمین کیفیت، اصالت کالا و خدمات و راهنمایی‌های پس از فروش را ارائه می‌دهد اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *